De Helden van het ZOL to the rescue.
Onder de conceptuele kapstok 'Helden van het ZOL' werd alles uit de kast gehaald om talent te enthousiasmeren voor een job bij ZOL. Zowel creatief, conceptueel als communicatief gingen we tot het uiterste. Posts met pakkende portretfotografie en quotes van echte medewerkers werden – op maat van de profielen – ingezet op platformen: Google, Facebook, YouTube, LinkedIn en Instagram. Met meer dan 100 variaties in beeld, boodschap en platform verzekerde we duizenden impressies en, belangrijker, een overvloed aan waardevol talent dat zijn weg vond naar ZOL.
Van geïnteresseerde naar sollicitant
De website heldenvanhetzol.be was de uitvalbasis om geïnteresseerde om te zetten tot sollicitanten. Onze aanpak bij het ontwerp en de navigatie was:
- Duidelijk ontwerp
- To the point communicatie
- Laagdrempelige registratie
Dankzij kleurcodes en duidelijke titels kunnen bezoekers met één klik het gewenste type vacature selecteren. Bovendien kunnen ze in één oogopslag de vacaturetitels en sollicitatietermijnen zien. Voor registratie maken we gebruik van een cv-portaal dat alle sollicitaties en profielen bijhoudt. Hierdoor kan ZOL bij nieuwe vacatures beroep doen op een zeer uitgebreide talentpoule.
Haast en spoed wanneer het moest
Ook tijdens periodes van acute personeelsbehoefte (zoals tijdens de coronacrisis) slaagden we er dankzij onze gerichte aanpak in om snel de juiste kandidaten voor ZOL te vinden.
Net als de spoeddienst van het ZOL was er geen tijd te verliezen. En net als hun zorg werd er door ons niet ingeboekt op kwaliteit of resultaat.