Smeets the talk of town maken met WhatsApp

De Hasseltse Jeneverfeesten is de hoogmis voor feestvierders en jeneverliefhebbers uit Limburg en omstreken. Smeets Jenever is trotste sponsor en vaste waarde tijdens de feestelijke tweedaagse. Om hun bekendheid tijdens de feesten offline en digitaal te versterken lanceerde het merk in 2022 bovenop hun jeneverstanden ook de ‘Smeets Secret Bar’. Een intieme bar op een geheime locatie in het centrum van de stad.

Smeets the talk of town maken met WhatsApp


De Kings kwamen in actie

De opdracht? Fans en geïnteresseerden naar de Secret Bar leiden voor een onvergetelijk feest. De uitdaging? De locatie mag niet publiekelijk gedeeld worden. Onze oplossing? WhatsApp. Via triggerende advertenties op YouTube, Facebook en Instagram leidden we mensen naar de socials van Smeets. Daar deelden we een nummer dat mensen moesten sturen. Eenmaal gestuurd kregen ze via geautomatiseerde berichten de nodige aanwijzingen om de locatie te vinden. 



Heeft het gewerkt? 

En of! Voor de editie in 2023 gingen we de conversatie aan met 1300 mensen. Of ze alle 1300 de locatie hebben gevonden? Dat weten we niet, maar de Secret Bar zelf was twee dagen afgeladen vol. 



Een digitale succesformule

Voor het tweede jaar op rij maakt WhatsApp deel uit van de communicatie-funnel van de Smeets Secret Bar. Het kanaal is een digitale win-win voor klant en merk. Voor de klanten is het een persoonlijke en niet-alledaagse manier om in contact te komen met hun favoriete merk. Ze voelen zich betrokken en deel van de Smeets-gemeenschap. Smeets zelf heeft nu waardevolle data van loyale fans die ze jaarlijks kunnen retargeten met gelijkaardige evenementen en initiatieven. 

Meer cases

Contacteer ons