Elk park een koninkrijk
De queeste voor de vijf parken was dezelfde: het aantal likes op Facebook en Instagram verhogen, het aantal websitebezoekers vergroten en een leger van abonnees werven voor de nieuwsbrieven, met als uiteindelijke doel meer bezoekers in de winkelcentra. Of om het in marketingtermen te omschrijven: we hebben hero, hub en hygiëne-campagnes uitgewerkt om brand awareness, brand engagement en conversies te verzekeren.
Het was belangrijk om met ownable content de sterktes en het karakter van elk park uit te spelen. We bedachten hiervoor een schat aan contentformats waarbij we inspeelden op belangrijke onderwerpen en regionale acties. Ook de tone of voice was een belangrijk onderdeel. We hielden niet alleen rekening met Nederlands-Frans, maar ook regionale verschillen en verschillen in het type park bepaalden onze communicatiestijl.
Rijkelijk beloond
Over de vijf parken heen is er één duidelijk trend: grafieken die naar rechtsboven wijzen! Alle kpi's werden binnen enkele maanden behaald en overtroffen. De grootste uitschieter was het aantal nieuwsbriefabonnementen. We zagen een stijging van meer dan 100% en bij sommige parken zelfs een stijging van 200 of 300%. Luid de klokken!