Van ‘af en aan’ naar ‘Always-on’
Idewe stelde een social media redactieraad in werking en wij kwamen met een “always-on” digitale aanpak. Kortom, er was goesting om ook digitaal te groeien. Na een rapport van wel 132 pagina’s aan insights, bevindingen en analyses – die we jullie gaan besparen, geen nood – kwamen we tot een oninneembaar actieplan. Merkvoorkeur (brand preference) bij potentiële klanten werd het doelwit, samen met actievere cross-selling, employer branding en community building. E-mail list building stond ook op de planning, want naast ledenwerving is IDEWE ook steeds op zoek naar gemotiveerde werknemers en werkgevers die willen bijdragen aan het wetenschappelijk onderzoek van IDEWE.
Hub, Hero, Hygiëne en Koningen
Deze strategie vertaalde zich in een jaarplan opgedeeld in Hub, Hero en Hygiëne-campagnes. LinkedIn, Instagram, Twitter, Facebook, Youtube en zelfs TikTok werden gerekruteerd om de content te huisvesten. De content zelf bestond uit animaties, testimonials, user generated content, masterclasses, interactieve posts en nog veel meer.
En wat levert dat op?
De grootste stijger na een succesvol jaar was LinkedIn met een verdubbeling (!) in volgers. De andere socials kregen ook een stevige duw omhoog. Het aantal mail subscribers, website sessies en lead generation conversies kende ook een rijkelijke groei. Of in de woorden van IDEWE: meer van dat!